maandag 8 februari 2016

Vakantie Kriebels & Liefde



Vakantie! Ook al is het maar één kleine week, want drie van de zeven werk ik natuurlijk, toch zijn onze kinderen dol enthousiast. Toen ik tegen ons dochtertje zei van; hé, het is 7 dagen geen school, had je haar verwonderd gezichtje moeten zien: “ 7 ?! “ Prachtig!
Als je zo energierijke kinderen hebt zoals wij dan begin je natuurlijk al eens op voorhand na te denken waar je die bengels mee moet bezighouden die hele tijd. Want die 12u van een dag dat ze wakker zijn, gaan ze natuurlijk niet muisstil op de zetel blijven zitten… Dus alvast een klein verlanglijstje:
– gaan zwemmen
– wandelen langs de speeltuin / ijsje gaan eten
– knutselen
en aangevuld met de wens van de dochter: naar de show van k3 gaan kijken.
Die laatste wens is al een beetje moeilijker om waar te maken… Maar ik snap het wel! Die cd, al wat je ziet op tv en dan dat prachtige glinsterende kleedje aan een kapstok aan de kast zien hangen… Wat een hype! Maar mama is erin opgegroeid, en ik geef toe; ik ben ook een grote fan! Dus wie weet; tegen dat de nieuwe shows komen in de zomer staan mama en dochter samen te dansen en te schreeuwen…

Maar laat ik niet uitwijken, en terug komen op mijn vakantie verhaal. :-)
Vandaag was het maandag, dat betekend dat het markt is in Dendermonde. Een hele onderneming zo een uitstapje met het hele gezin. Maar mama rustig en voorbereid vonden we zelfs nog extra tijd om een echt prinsessen kapsel te toveren met een dikke vlecht en zes bloem krulletjes…
Fruit, kip voor in de avond en wat boodschappen, een zak snoep en een klein speelgoedje later kon onze kindjes hun dag al niet meer stuk… Roselinde was heel gelukkig met een simpele armband van Frozen. Jullie kennen dat wel; zo een klik klak bandje dat meteen om je arm floept. Snap je?
Voor Ryan had ik iets simpel gekocht, maar hij heeft er de hele namiddag zoet mee geweest. Wat een vondst! Soort van zwart kras papier, en als je er met een speciaal pennetje over krast komen al de regenboogkleuren te voorschijn… Ik verwachte tekeningen erbij, maar die waren spoorloos in de doos. Ik dacht nee, wat een miskoop. Maar met maar een lichte aanmoediging werd hun fantasie snel aangewakkerd, en scoorde ik met mijn verrassingscadeautje! Een groot kasteel, vogels, Anna van Frozen met een lange vlecht staart, bloemen en veel andere fantasie kronkels maakte dat wondere papier tot een zalige bezigheid. Wat was ik eigenlijk wel fier, zo op stap kunnen gaan met zo flinke kinderen! Zelfs de kleinste was zalig zoet met zijn koekjes, papiertjes en zijn drinkflesje. Spontane knuffels en de getuite lippen voor natte kusjes, maakten de dag echt liefdevol. En eenmaal thuis konden we niet wachten om onze tanden in de kip te zetten, hihi!

Plots was er een valentijn sfeer en begonnen de gastjes liefdes kaartjes te maken met zelf uitgeknipte hartjes… Roselinde eentje voor een goed vriendinnetje van de klas. En Ryan? Die maakte eentje voor zijn juf! Kan dat nog liever zijn? Zijn juf is er dan ook eentje met een gouden hart hoor!
Van love is in the air , naar back to the 90's sfeer. De muziek op tv ( en nee, het stond niet op Ment ;-) zorgde voor een echt ik – wil – dansen gevoel… Ons uniek disco draai lamp maakte dat gevoel natuurlijk compleet. Licht uit en stoelen aan de kant, wat een romantisch en spontaan idee van mijn man om me uit te nodigen voor een slow midden in de eetkamer…
Dansles gevold door wat leek op acro, maakte mijn lachspieren echt warm, ik kon niet meer :-)
Moe maar voldaan met deze vermoeiende dag kropen onze kleine wondertjes onder hun zachte dekentjes. Mama en papa knus tegen elkaar op de zetel. De hevige wind en de regen zijn amper opgemerkt, want de vlinders in onze buik fladderen nog steeds vrolijk rond. Bedankt Cupido, om deze krachtige man naar me toe te brengen! En bedankt Moeder Natuur, voor onze fantastische liefdevolle kinderen!

Liefs van een verliefde Vrouw en een zorgzame MaMa .




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Deel je gedachten over deze blog , jouw mening is altijd welkom!