donderdag 26 mei 2016

Mijlpalen


Het leven bestaat uit fases. Verschillende fases die je moet doorlopen;

Ons gezin zit aan een belangrijke mijlpaal, eindelijk hebben we deze bereikt. Al wou ik soms dat de tijd stilstond om er langer van te genieten. Onze kleine Rodney word groot. De kleine baby die vroeger bij ons op de kamer sliep heeft eindelijk zijn eigen rommelvrije knusse kamertje. Wij deelden onze grote slaapkamer in twee omdat meneer het nog leuk vond om ons 's nachts wakker te maken. Hij wakker, zouden de andere twee boven ook mee wakker geweest zijn moest hij al vroeger naar boven gevlogen zijn om te slapen. 
Zijn eerste test slaapje boven verliep wel met een paar traantjes, maar met een dikke knuffel en zijn bekende muziekje sliep hij door tot half 10! in de morgen. Een echte mijlpaal! Als je beseft dat na drie kinderen, we eindelijk weer alleen in onze slaapkamer kunnen liggen snurken! ;-) 

Hij heeft lang gewacht... Maar 10 mei, op zijn 2 de verjaardag heeft die lieve schat ons het beste cadeautje gegeven. Drie kleine stapjes gezet, helemaal alleen zonder steun! Letterlijk en figuurlijk weer een stapje verder. De week die volgde kregen we kleine wandelingetjes te zien in de tuin. Eerst nog een beetje onwennig op het gras en de kleine steentjes. Maar al gauw liep hij alleen richtig kippen en konijntjes. Ik schrok ervan hoe snel hij vanuit de zetel in de keuken stond achter me terwijl ik aan het eten bezig was. Omdat ik dat vuur toch wel wat gevaarlijk vind, stond er al snel een trapdeurtje aan de keuken. Al weet hij ook al goed waar de koekenkast zich bevind hoor. 

Dat hij uit een rietje drinkt is niets nieuws. Dat doet hij al een poos. Maar toen ik nog een echte afgeleefde papfles tegenkwam, heb ik die met veel plezier in de vuilbak gegooid! Daaag, flesjes en poedermelk! Vaarwel, zal dat poeder en microgolf gedoe niet missen. Die babymelk gepruts mag pas weerkomen met babysit kindjes of kleinkinderen! :-) 

En zo leert die kleine deugniet nieuwe dingen van het leven. Dat de haan niet zo lief is als de kippen, dat heeft hij wel gevoelt in zijn vinger... Dat plakkertjes met auto's op best leuk zijn.
Mama die achter hem loopt met vochtige doekjes of een nat washandje voor zijn zwarte! handjes of vuile snoetje. 
Vanaf nu mag hij ook elke morgen zijn wandelingetje doen naar de brievenbus en terug met de krant in zijn handjes. Die hij terug naar papa mag brengen, dan is hij zo fier! 

Kleine kindjes worden groot. Ik geniet er zo van! In januari mag hij in't school starten... Dan stappen we samen met grote broer en zus naar school. Kan ik binnenkort die buggy ook opbergen? Weer een mijlpaal. Papa kan niet wachten en is al ongeduldig aan het aftellen. Gaat stil zijn in huis. Maar ik tel eerder de dagen die ik nog heb. Geniet van die kleine dingen van mijn klein venijn. Blijf maar nog even klein, lieveling. Zonder grote zorgen en met maar mini pijntjes. 
Straks komt die potjes training er aan en mag ik nadien eindelijk ook die pampers voorgoed in de winkel laten liggen... 

Het leven bestaat uit fases. Verschillende fases die je moet doorlopen. 
Mijlpalen bereikt en op naar nieuwe vooruitzichten... 

MaMa TeiGetje Silvy 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Deel je gedachten over deze blog , jouw mening is altijd welkom!