donderdag 14 april 2016

DE 5de GOLF


Alsof de bijbels dikke boek: 'Ik ben Pelgrim' nog niet genoeg was. Alsof niet genoeg kinderstemmetjes me afleidden. Alsof het huishouden nog niet tijdrovend genoeg is. Na de dagelijkse afwas en de honderdste keer rondslingerend speelgoed opruimen, vond ik de voorbije dagen nog de tijd om een nieuw bijbels dik boek uit te lezen!

De vijfde golf

DE 5de GOLF  van Rick Yancey.
En of het een dik boek was! Vierhonderd en vijf pagina's verder heb ik spijt dat de laatste woorden gelezen zijn. Want tot tegenstelling bij 'Ik ben Pelgrim' heb ik bij geen enkelhoofdstuk twijfel gehad om verder te lezen. Elke scene die ik me voor mijn ogen inbeeldde deed me smachten naar meer informatie. Wie zijn ze? Wat zijn ze? Wat is de 5 de Golf?
Een boek waarbij je niet teveel mag nadenken, maar het doet je nadenken!
Vertrouwen, daar draait het om. Liefde, daar draait het nog meer om. Moed en doorzettingsvermogen, plus het vermogen om op de juiste tijd de beste schaakmat zet te kiezen.
Niet meer of-of denken, maar kiezen tussen verzet of overgave. Tussen leven... en dood.
Een aangrijpend verhaal over verlies, maar nog meer over kracht en vertrouwen!

Mijn mening? Een 'dikke' aanrader!

Mama Teigetje Silvy

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Deel je gedachten over deze blog , jouw mening is altijd welkom!