donderdag 7 juli 2016

Perfect?


"4 oefeningen voor een droom lichaam."
"Dit vinden mannen blijkbaar onaantrekkelijk bij vrouwen."
"Slimme stylingstips."

Het zijn maar enkele van de zovele slogans die voorbijkomen als ik mijn fb bekijk vandaag... 
En dan is het de bedoeling dat wij vrouwen ons goed in ons vel voelen? 

"10 opvallende feiten over aantrekkelijke mensen."
"10 waarheden als je dikke borsten hebt."
"Haar geheim voor leuke krullen."
"De mooiste vrouwen van Nederland."

Snelle afvaltips. Reclame voor gezonde ontbijtdrankjes. Foto's van buikjes van vrouwen die op enkele weken tijd zoveel kg zijn afgevallen. Geef toe, al die artikels werken toch op een vrouw haar zelfbeeld. We moeten van de media een slank figuur hebben, net niet op het randje van uitgemergeld. Want een stuk chocolade of een vettig pak friet dat mag je niet eten als je 'puntjes' wil tellen. 
De weegschaal uw vriend. Nu kan ik jullie eerlijk vertellen dat mijn weegschaal onder een laagste stof staat onder de kast. En dat die misschien maar één keer om de twee maand uit haar schuilplaats komt. Want weet je wat? Ik drink dan wel heel veel water, en amper frisdrank. En ik spring heel veel op mijn fiets voor talrijke kilometers. Maar voor de rest... Als ik 's avonds zin heb in en stuk chocolade, dan zal ik die nemen! En als er frietjes voor mijn neus staan zal ik er niet afblijven! 

Wij vrouwen zouden ons minder iets moeten aantrekken van al die perfecte figuren in de modeblaadjes en op tv. Want wat is perfectie? Want die vertellen er niet bij hoor hoeveel uren ze op een dag sporten, en welke allerlekkerste dingen ze zeker niet mogen eten. 
Wij vrouwen zouden meer tevreden moeten zijn over onszelf! We moeten ons goed voelen om wie we zijn! Heb je een buikje omdat je kinderen gebaard hebt? Wees er fier op! Of heb je dikke billen? Ronde borsten? Laat de mannen maar kijken! Want een vrouw die zelfzeker is over zichzelf, een vrouw die zich goed voelt, zal veel aantrekkelijker zijn. Dan een vrouw met een 'plank' figuurtje waarvan je bang bent om ze te knuffelen, zie dat je ze breekt... 

Woensdag ben ik gaan zwemmen met enkele vriendinnen. We grapten met elkaar over ons mollige figuur en noemden onszelf het groepje walrussen. Waarom moeten wij ons schamen om ons lichaam? Iedereen is uniek en mag zichzelf zijn, ook met dat lichaam erbij! Want echte schoonheid zit vanbinnen, in je hart!
Even geen zorgen aan ons hoofd, vriendinnen onder elkaar. Wat een vrolijkheid! 

Boodschap van mij voor jullie vandaag: Wees trots op jezelf! Voel je goed om wie je bent! Want de pure schoonheid zit in je hart! 


MaMa TeiGetje Silvy

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Deel je gedachten over deze blog , jouw mening is altijd welkom!