dinsdag 2 augustus 2016

GEEK GIRL


"Wat ben je aan het lezen? Je maakt zeker een grapje?" Vroeg een vriendin van onze boekenclub me. Ze was vol ongeloof omdat we gewent zijn van heel andere genre te lezen... Maar zoals jullie wel weten ben ik gek van een bezoekje aan de bib. En hoe het in hemelsnaam komt dat ik dit boek koos? De bibliotheek heeft de tienerboeken verhuisd naar een nieuw lokaaltje, en daar ben ik even gaan tussen snuffelen. En zo kwam dit jeugdboek deel 1 van de serie in mijn handen: 

 
GEEK GIRL 1 - Knap anders! van Holly Smale 

Het is eens wat anders... Natuurlijk is het heel vlot leesbaar, ik had hem op twee dagen uit. Het is alsof je plots weer in het leven van een tiener staat. Met ups en down, en met veel emoties. 

'Mijn naam is Harriet Manners en ik ben een "geek". Ik weet dat omdat ik het net heb opgezocht in het woordenboek. Ik heb een vinkje gezet naast de symptomen die ik herken, en ze blijken allemaal op mij van toepassing!

Alleen al de eerste zinnen zeggen genoeg. Maar het verhaal is echt lachwekkend en plezierig. Bevat een hele grote dosis fantasie, maar is zeker ook leerzaam! Hier enkele puntjes die ik persoonlijk eruitgehaald heb. En ik heb van dit jongerenboek ook zeker iets geleerd.

- Lees altijd de achterkant van een post-it. 
- Denk nooit dat je alleen bent met je problemen.
- Mensen houden van je!
- Plannen werken niet. 
- Chippies.
- Anders zijn, mag, wees jezelf! 
- Niemand heeft een metamorfose nodig.
- Wees trouw aan jezelf. 

Sommige zinnen zal je zeker herkenbaar vinden vanuit je eigen ervaringen. Maar andere zal je waarschijnlijk helemaal niet snappen. Daarom: doe eens gek en lees dit boek! Dan zal je ook meteen een jonge leeuw leren kennen! ;-) 

Veel lieve leesgroetjes van
MaMa TeiGetje Silvy 
(ook een beetje een Geek!)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Deel je gedachten over deze blog , jouw mening is altijd welkom!