vrijdag 22 januari 2016

het Dagelijkse rondje


het Dagelijkse rondje;

Omdat ik vaste dagen werk: vrijdags en weekend, liggen mijn vrije dagen altijd in de week. 
Dan komt er een dagelijks ritme boven. Kindjes klaarmaken voor school is vaak hectisch, maar die
kleine wandeling naar school is me heel dierbaar. Altijd een momentje met mama dat ze me
van alles kunnen vertellen… Inclusief grappige uitspraken en veel fantasie, maar die
vertel ik de volgende keer nog eens!
Dan kom ik thuis en dan begint het. Vind je me niet in de keuken bij het keukenblad,
dan sta ik zeker in de badkamer. Te springen van wasmachien naar droogkast, en terug. 
Want met kinderen heb je plots het gevoel dat de was blijft komen… Kousen omdraaien, mouwtjes 
en body'kes uit elkaar halen… En sinds in een dochtertje heb, komt die kleur roos ook altijd 
maar meer tevoorschijn. Wat een verzameling! Alle tinten roos ( ipv grijs ;-)
De droogkast is nog niet koud of de kleerkasten roepen al, dus opvouwen en strijken maar…
En ken je dat gevoel: de was is net weggelegd en gesorteerd of er ligt alweer een nieuw vuil 
kledingstuk te lachen naar me in de wasmand. :-)

Dan zit ik 's avonds in de zetel. En dan denk ik: “Hehe, goed gewerkt!“
Alle kleren liggen weg. Speelgoed ligt in de schuif. Keuken proper. Dekentjes mooi opgevouwen.
Geen lege tas koffie of vuil neusdoekje te bespeuren. Schoenen mooi naast elkaar. 
Alles ligt achter deurtjes… Alles achter deurtjes… Zie je het wat ik vandaag gedaan heb?! :-)
Maar ik voel me tevreden! Oh, daar ligt nog een stofje. Oh, en ik zie daar een spinnenweb. 
Ik denk dat ik daar nog een enkel kousje zie liggen. Maar hé, dat is dan voor morgen! 
Nu plof ik op mijn zetel neer, en wacht ik tot 15u30...
Morgen is weer een nieuwe dag! Een nieuwe dag voor een dagelijks rondje...

Morgen? Na dat rondje als mijn kindjes thuiskomen van 't school… Dan is het mama-tijd! 
Een proper huisje met veel knutsel spulletjes of hooopen lego op tafel! :-) 
Had ik al verteld van de knikkerbaan op de grond die omviel? Of de 20 kleurpotloden die
ik met de hand één voor één kon scherpen? Dat is mijn huisje, dat is mijn ritme, mijn leven!


Volgende blogje vertel ik over ontspanning-tijd…

- MaMa TeiGetje -

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Deel je gedachten over deze blog , jouw mening is altijd welkom!