vrijdag 3 juni 2016

Biggetjes


Vandaag is mijn dag helemaal opgefleurd door een aangename verassing! Twee nieuwe baby'tjes! Niet helemaal onverwachts, want er liep hier al langer eentje rond met een serieus dik buikje... Geen verkeerde gedachten, het gaat hier om een diertje! Om het correct te zeggen; het gaat over een 'Guinese biggetje'. Nu denkt vast iedereen dat ik een varkentje in onze tuin zitten heb. Nee hoor, het gaat om een cavia. Een knaagdier dat een verschrikkelijk schattig piepgeluid kan maken. Allez, vind ik toch! :-) 

Ik had er zes gekregen voor mijn mamadag. Mijn man wist dat ik gek ben van die beestjes. Vroeger als kind heb ik er veel gehad en mijn liefde ervoor is altijd gebleven. Toen ik er achter kwam dat er hier twee zwanger waren, was ik in de zevende hemel natuurlijk. Wat er straks gebeurt met die hele bevolking? Geen nood, wij hebben een grote tuin. Comfortabele caviahuisjes en een mooie loopren. Ze zijn hier zo verwent; sla, worteltjes, witloof, ... Alle dagen vers water, en af en toe hooi. 

Ze zijn zo lief die twee kleintjes! Eentje zwart met beetje wit, en het vriendje is hetzelfde maar met bruine vlekjes bij. Ik beloof jullie binnenkort een foto, maar wil nu de mama nog niet te veel lastig vallen. Ook omdat er nu nog een zwangere mama bij loopt. Straks nog meer schattig gepiep! 

Fiere MaMa van 2 kleintjes 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Deel je gedachten over deze blog , jouw mening is altijd welkom!