maandag 27 juni 2016

Van fee naar heks.


Kleine kinderen worden groot, hoor ik vaak genoeg zeggen. Maar als onze Ryan met de zoveelste losse tand naar huis komt... Dan denk ik toch: wat gaat het opeens snel! Te snel! 
Ik herinner me nog de dag dat zijn allereerste tand is uitgevallen... Zie hier blogberichtje. Van mama naar fee.  

Ik speel nog steeds mee met de grote fantasie van de tandenfee die straks op bezoek komt. Die kinderen hun fantasie, zalig! 

Is die tandenfee eigenlijk groot? Vroeg ik hun. Ik kreeg meteen een hele beschrijving. Ze is klein en ze kan vliegen. In een mini rieten mandje neemt ze je tandje mee, en ze laat een grote cent achter op je nachtkastje. Laat je gordijntje van je raam op een kiertje, dan kan ze naar binnen komen. Door het glas? Ja hoor, want ze heeft een toverstaf. Ze kan toveren mama! Ze is een heks. Een heks?! Roep ik geschrokken maar ook lachend uit. Serieus blijven mama, denk ik. 
Jaja mama, een heks. Zoals in Tom & Jerry op tv. Huh? Ja mama, ik heb die heks eens zien vliegen op haar toverbezem. Om alles luchtig te houden zeg ik zeer overtuigend: maar je hebt slechte en goeie heksen hoor... 
Waaw, laten we hopen dat die tandenfee dan maar een goeie heks is, denk ik dan. Want straks moet ik nog tegen mijn man gaan vertellen dat hij met een boze heks gaat trouwen! Gaat de familie lachen op ons huwelijksfeest! :-) 

Groetjes van de stiekeme tandenfee en lieve toverheks.
Benieuwd naar dat blije gezichtje morgenvroeg, trots zwaaiend met die grote cent...

Wat is de fantasie van kinderen toch zalig! 
Hoe de Sint al zijn speelgoed in zijn stoffen zak krijgt, heb ik niet durven vragen... 
En of de paasklokken ook echt kunnen vliegen? Of werken ze samen met de paashaas? 
Alles gaat zo snel, maar laat ze toch maar even klein blijven. Want ik weet niet als de dag komt, hoe ik dat allemaal ga uitgelegd krijgen... 


MaMa TeiGetje Silvy 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Deel je gedachten over deze blog , jouw mening is altijd welkom!