woensdag 22 juni 2016

"Liefste juf!"


Lap! Daar is het einde van het schooljaar weer in zicht...

Opeens krijgen je kinderen overvolle boekentassen met oude schriften en boeken mee naar huis. Die je in de papiermand wil mikken maar soms iets je tegenhoud. Je denkt die hou ik toch nog even bij: een herinnering die vast hangt aan een mooi knutselwerkje of een tekening vol kronkels...

Wat je ook in de boekentas vindt zijn de laatste aandachtsbrieven met activiteiten zoals de allerlaatste schoolreis of het oudercontact. En rapporten met een aantal buizen voor een hele waterleiding of punten om fier op de zijn... Het hoort er allemaal bij.

Maar ik hoop dat veel ouders niet op het laatste nippertje naar de winkel hollen als ze plots herinnert worden aan het laatste cadeautje voor de juf of meester. Want het is zeker niet onbelangrijk, dat laatste symbool van respect voor die allerliefste leerkracht van dat schooljaar. Want die juf of meester heeft een heel schooljaar voor de klas gestaan, en die verdient een dikke dank u! Ze heeft je zoveel bijgeleerd en zoveel emoties gedeeld...
Daarom voor al die ouders heb ik ideeën verzameld. Want ook ik heb het internet afgesnuffeld naar een origineel idee. Zo heb ik elk jaar wel iets leuks klaar. En altijd zorg ik voor een persoonlijke toets, want wat is liefdevoller dan iets zelfgemaakt door de eigen handjes van je kinderen.

Zo had ik eens een sleutelhanger aan elke juf gegeven. Met een foto en een plaatje van bloemen er in geschoven. Ze vonden het zo een origineel idee dat ze de bloemen echt voor altijd konden houden!

Ook maakte ik eens een krantenpagina. Met foto's van in het schooljaar, vol herinneringen en een lang rijmend gedicht waarin alle uitstappen en activiteiten in te woord kwamen... 
Heb ik wel lang aan bezig geweest om dat te doen rijmen! :-)


Tips: 

Je vind in de winkels wel tassen, bekers, pluchen beren
of andere spullen met de opdruk "liefste juf" of "beste meester". 
Maar ik weet zeker dat iets zelfgeschreven een grotere glimlach zal teweeg brengen!


Een tekening in een fotokader, en klaar!
Uniek voor elk kind.

Ik hou van DIY spulletjes,
zoals deze fleurt de hele kamer op!



Hoe handig zou een verassing zijn als ze het ook echt kunnen gebruiken
 tijdens de zomervakantie! 
Tijdens het zonnen denken ze in een flits meteen aan jou terug.

Hun favoriete thee bij de hand.

Ook de meester mogen we niet vergeten!
Een origineel chocolaatje op formaat.

Een terugblik op het voorbije schooljaar.
Vrij te vullen met foto's, prenten, rekensommen, grappige uitspraken,
lachwekkende gebeurtenissen, enkele emotionele momenten, ... 

Voor de creatieve kronkels onder ons:
stel zelf een postkaart samen met de stoerste kenmerken van je leerkracht. 

Een knutselmomentje later...
Koop in de winkel een houten doosje
en versier naar eigen fantasie. 

Zo dat waren enkele originele tips voor jullie! Hopelijk schudden jullie nu een ongelooflijk cadeautje uit jullie mouw! Want volgend jaar, is het moment weer daar... 

(Volgende week zwier ik onze eigen creaties online.)

Liefs
MaMa TeiGetje Silvy

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Deel je gedachten over deze blog , jouw mening is altijd welkom!