woensdag 1 maart 2017

"Mijn naam is MC Kleuver..."


 Ga naar McKleuver

"Mijn naam is MC Kleuver en ik schrijf voor het eerst op de blog van Silvy. Het eerste wat je van mij moet weten, is dat ik autistisch ben. En dat dat helemaal niet erg is.

Het maakt mij toch wie ik ben en tot hoe ik wil zijn. Ten slotte weet ik ook niet beter. Mijn autisme is vooral te zien aan mijn sociale vaardigheden, waar ik regelmatig trainingen voor heb gehad. Daarnaast ben ik niet goed in samenvatten, neem ik iets letterlijk als mensen dat niet zo bedoelen en ondervind ik zo af en toe met problemen als het anders loopt dan verwacht. Gelukkig ben ik wel uniek.

Ik, jij, allemaal
Uniek zijn betekent letterlijk dat er maar één van is. Dat is natuurlijk helemaal waar. Van elk mens, elk dier en elk ander organisme op deze planeet is er maar één. Uniek zijn is kostbaar. Dat is de boodschap die ik met deze blog aan ieder wil meegeven. Het maakt niet uit wat je met je leven doet, als je er maar plezier in hebt. Dat is voor mij het belangrijkste. We doen er namelijk allemaal toe. Een aantal andere woorden die bij uniek horen zijn: ongewoon, fantastisch en alleen in zijn soort. 

Eigen kwaliteiten
Een zoektocht door de jaren heen. Dat is het. Het zoeken naar je eigen kwaliteiten. Waar ben je goed en wat kun je veranderen of achter je laten. Het is voor je eigen meerwaarde belangrijk om dit uit te zoeken. Bij veel mensen met autisme wordt het kwaliteitenspel toegepast. Hierin kijkt een begeleider met je mee naar wat jij belangrijk vindt, of kunt. Mijn kwaliteiten zijn voornamelijk: plannen, organiseren, schrijven en loyaal zijn. Dat wou ik toch even melden, haha.


De kracht van deze blog is om iedereen in zijn eigen waarde te laten. Iedereen is uniek en heeft zijn eigen kwaliteiten, die je in het leven zeker moet gebruiken! Laat je niet door anderen in de weg zitten die je droom blokkeren. Dat zou echt zonde zijn. Ook voor mensen die geen autisme hebben."

MC Kleuver


Bedankt voor deze eerste blog en een mooie samenwerking MC Kleuver! Wat een frisse kijk op deze belangrijke boodschap aan onze lezers. Meer lezen van zijn bijzondere schrijfstijl in zijn unieke blogs? Neem dan een kijkje op: 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Deel je gedachten over deze blog , jouw mening is altijd welkom!