vrijdag 30 september 2016

Roodkapje en de wolf, anders...


Roodkapje en de wolf.
Geschreven door mijn grootmoeder in Lovendjoel in maart 1980.


De wolf heeft grote honger maar geen geluk,
op malse beetjes is hij tuk.
Maar hij heeft zopas zijn hoorapparaat laten vallen
en is nu praktisch doof. Ocharm!
Hij sluipt door het struikgewas en plots zegt hij: “Oei mijn pruik,
die is zeker blijven hangen aan een struik."

Hij gaat naar Roodkapjes grootmoe toe,
maar hij is reeds zo moe.
Eindelijk raakt hij haar huisje binnen,
en nu kan het spelletje beginnen...

Grootmoe staat juist op haar hoofd stokstijf.
Ze doet yoga en zegt: “Ik wil dat ik slank blijf!”
Maar onze wolf heeft het niet voor zo’n oudjes, een malse brok dat wel,
doch hij is niet meer van de jongste en dat gaat niet meer zo snel.

Dan zegt grootmoe: “Wat raar zo’n grote ogen.”
Onze wolf antwoord: ”Om beter te kunnen zien heb ik contactlenzen genomen.
Want ik sta niet met een bril,
maar och wie zal er mij geloven.”

Dan vraagt die taaie: “Waar zijn uw tanden?”
De wolf zegt: “Verloren! En daarbij het waren er van de mutualiteit,
en ik ben ze al voor de vierde keer kwijt.”
“Aaaaahhh!” zegt dan dat grootje “Nu kan je mij niet bijten.”
Maar daarvan zou ze lelijk staan te kijken.

De wolf lispelt dan: “Ik kom niet voor u,
die oude grootjes zijn allemaal zo taai,
daarnaar hapt zelfs geen haai.
Om Roodkapje is het mij te doen,
zo’n mals brokje op de noen.
Dat zou mij zeker smaken,
het speeksel loopt al langs mijn kaken.”

Grootmoe zegt: “Ik zou maar niet te geertig raken,
want Roodkapje is al vijfde Dan Karate-Do.”
De wolf zei alleen maar: “Oooohhh!”
En is met zijn staart tussen zijn poten
héél stilletjes weggeslopen.

Als de wolf nu ook maar één glimp van Roodkapjes blauwe mutsje ziet,
wordt hij al bleek van schrik.
Hij zegt: “Ik zal nog eens bij mijn dokter gaan ten rade,
want de Roodkapjes van tegenwoordig zijn allemaal zo’n kwade!”


Dank aan mijn mama voor dit lang bewaarde gedicht met me te delen.
En bedankt voor de leuke bijpassende tekening! ;-)

Liefs,
MaMa TeiGetje Silvy

Klik hier voor meer : Sterren mini plaatjesOma EmotieSterren mini plaatjes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Deel je gedachten over deze blog , jouw mening is altijd welkom!