dinsdag 4 oktober 2016

Werelddierendag Gedicht



Vandaag is het 4 oktober 2016,
en we vieren: Werelddierendag!
Maar voor mij is vandaag anders,
ik vier hem niet met een lach.

Op Twitter of Facebook,
zie je andere mensen vrolijke foto’s delen.
Nee, vandaag doe ik er niet aan mee,
dat kan me even niet meer schelen.

Ik roep niet uit:
heb je al mijn huisdieren gezien?
Als ik moet gaan tellen,
ik heb er een paar meer dan tien…

Vandaag is Werelddierendag,
maar denkt er iemand aan de dieren die er niet meer zijn?
Die gestorven zijn aan ouderdom,
of aan ongeneeslijke pijn.

Ik verloor mijn dierbare Chiwawa,
aan een auto-ongeluk.
Mijn grootste liefde,
viel in duizenden brokken stuk.

Andere huisdieren doorheen de tijd,
de kinderen hun beste vrienden.
Kregen soms hun laatste prikje,
dat ze zeker niet verdienden.

We geven hier opvang aan dierindekou,
ook al zijn ze hier maar voor even.
Ze zitten in ons hart,
voor onze hele leven!

Als ik kijk naar de vele foto’s op de laptop,
of ik zie de kader op de kast staan…
Dan schiet ik niet in een lach,
maar rolt er van mijn wang een traan.

Dus denk eens speciaal aan hun vandaag,
want ook zij verdienen een herdenking!
Ze zijn ver weg in de hemel,
maar leven verder in onze herinnering!

Uit liefde,
MaMa TeiGetje Silvy


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Deel je gedachten over deze blog , jouw mening is altijd welkom!