dinsdag 1 november 2016

JEM's inspiratie


“Eerlijk gezegd wist ik voor een heel lange tijd niet wie ik was. Ik liet andere mensen dat bepalen. Tot vanavond. We beseften ineens wie Jem echt is. En ik ben het niet. Jem is iedereen die iets wil uiten en die de moed moet verzamelen om zich te laten horen. Het is iedereen die een droom heeft en een manier zoekt om die waar te maken. Het is iedereen die iets met de wereld wil delen. Jij bent het, en jij. En hij en zij. Jij bent Jem, wij zijn allemaal Jem. Dit is ons moment.” Jerrica.

Afbeeldingsresultaat voor Jem and the Holograms.
Jem and the Holograms. (2015)

Zonder te beseffen wat er gebeuren zal, heeft Jerrica haar zus een filmpje op het internet gezet. Een fragmentje waar Jerrica verscholen achter een geheimzinnige look haar zangtalenten laat zien. Op enkele uren tijd wordt ze een hele sensatie en razend populair. Met hun vieren als hechte zussen springen ze op het podium en veroveren ze zo de wereld.

Wist je dat het een Amerikaanse serie is die tussen 1985 en 1988 uitgezonden werd? Drie seizoenen met in totaal 65 afleveringen. In Nederland werden de eerste twee tussen 1986 en 1989 door de VARA uitgezonden. Nadien in 2015 verscheen deze gelijknamige film. (Wikipedia)

Deze film heeft echt veel indruk op me gemaakt. Het is geen ‘één uit de duizend’ van de musicals, maar het is een familiefilm die zoveel meer te bieden heeft. Het heeft een verhaallijn die vol emoties zit. Samen met haar zus Kimber verwerkt Jerrica de dood van haar vader. Ik heb gelachen, maar ook een traan weggepinkt. Zo aangrijpend. Maar het heeft me ook sterk geïnspireerd. Ik ben niet onzichtbaar, Jem leert ons dat het oké is om onszelf te zijn! 

MaMa TeiGetje Silvy 

Afbeeldingsresultaat voor jem and the holograms synergy

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Deel je gedachten over deze blog , jouw mening is altijd welkom!