donderdag 10 november 2016

Mantelzorg in de kijker.




Vandaag vieren onze buren in Nederland:
 dag van de mantelzorg 

Daarom wil ik vandaag al de mensen die mantelzorg geven, 
extra in de kijker zetten! 
Van familie tot vrienden die er altijd voor je zijn. 
Maar ook de buren tot alle zorgdiensten.
Van iemand die met de mensen gaat wandelen, 
tot degene die ze helpt bij de maaltijden.
Een dag om er eens bij stil te staan... 
Waar zijn we zonder jullie?

Bedankt voor jullie hulp! 
Want mantelzorg, dat doen we samen! 



Op deze speciale dag wil ik ook deze speciale persoon in de kijker zetten:
Sabine Klykens, een ervaren Verzorgende wonende in Nederland Moerdijk.
Ik bekeek haar site en ik had meteen veel respect en bewondering voor haar!

"MetSabine is in oktober 2016 opgericht. Ik, Sabine, heb altijd al als zelfstandige willen werken.  Het begeleiden en het aanbieden van activiteiten en daarbij het verzorgen van mensen is wat ik het liefst doe. Door de vele veranderingen in de zorg komt er steeds meer nadruk op alleen de zorg. Ik wil mensen kunnen geven wat zij nodig hebben en daarom heb ik besloten om als zelfstandige aan de slag te gaan."

"Het is mijn missie een bijdrage te leveren aan een zo gezond en zo normaal mogelijke leefomgeving voor de kwetsbare mensen in onze samenleving. Al is het maar een lach voor heel even."


Ze biedt individuele begeleiding aan bij dagbesteding zoals een uitstap, een hobby,...
Begeleiding bij zelfredzaamheid en structuur, dagelijkse handelingen,
communicatie met anderen, koken en huishoudelijke taken, ... 
Ze kan ondersteunen met zowel verzorgende als verpleegkundige taken.
Kortom ze is een zelfstandige dappere vrouw met een warm hart. 
Ze pakt problemen aan met creativiteit en doorzettingsvermogen. 
En ze weet de mensen te motiveren. 
Haar doel is: het aangenamer maken voor andere mensen, 
en ze een lach op hun gezicht toveren. 

Respect! 


MaMa TeiGetje Silvy

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Deel je gedachten over deze blog , jouw mening is altijd welkom!