woensdag 7 december 2016

Ontdekte je deze spectaculaire performance al? Amazing!



Hebben jullie al kennis gemaakt met Riverdance? Wie kent Michael Flatley die de dansshow Lord of the Dance oprichtte? 
Flatley alone cropped.jpg

Ik leerde hun spektakel meer dan tien jaar geleden kennen en ik ben nog steeds stapelverliefd op hun Ierse muziek en tapdansen. Het is meer dan wat tikken op de grond en noten achter elkaar. Het is een fantastische theatershow op een hoog artistieke niveau die je meeneemt op een reis van gevoelens en ritme. Van gitaar tot drum, van dans tot engelenzang, elke keer weer raakt die muziek me in het diepste van mijn ziel. Mijn hart slaagt een tik over, of mijn buik draait rondjes. Ik word er helemaal enthousiast van, de ene moment zou ik staan springen. De andere moment ben ik totaal ontspannen. Voor wie vind dat ik overdrijf, moet maar eens een optreden van hun bekijken. Ik zag ze al twee keer live, en nog steeds sta ik vol bewondering en ademloos te kijken naar die schitterende opvoering.

 Klik voor het filmpje...

Wist je dat Riverdance oorspronkelijk een zeven minuten voorstelling was in het Eurosongfestival van 1994? Het publiek ging toen al rechtstaan! "Amazing!" en "Spectacular performance!" Klonken de commentaren. Meteen waren ze heel populair, het bedrijf breide hun prestaties uit en groeide tot de dansvoorstelling van nu. 

Ook een keyboard, saxofoon, viool en accordeon vullen de dansers aan met hun begeleiding. Ken je de Uilleann Pipes? Een instrument dat gelijkenissen heeft met en doedelzak maar veel coördinatie vraagt. En heb je al gehoord van de Gdulka, Kaval en Bouzouki? Laten we ook de drums niet vergeten die zeker een essentieel onderdeel zijn.

Klik hieronder voor een volledige show van Riverdance in 2002. Deze vind ik een van de beste om naar de kijken. Mijn favoriet! Zet je geluid goed omhoog en geniet van de ambiance! 

MaMa TeiGetje Silvy


 Klik voor de volledige show...


Bron: Wikipedia en You Tube. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Deel je gedachten over deze blog , jouw mening is altijd welkom!