dinsdag 24 januari 2017

Ik heb gewonnen! Met "Ons hyggeligste moment"!



Ik heb gewonnen! 

Dat had ik nog niet meteen door op de moment dat mijn man met een pakje binnen kwam gelopen: "Heb jij iets besteld?" Ik was verwonderd: "Huh? Neen!" Een langwerpig dik pakketje op mijn naam, wat een spannend gevoel toen ik die mocht openen! 



Een boek! Met een bijpassend kaartje! "Heb ik gewonnen? Joepie!" Ik had het nieuws nog niet ontvangen dat ik de wedstrijd had gewonnen van http://lekkerlezen.net/. Ik moest een foto inzenden van "mijn hyggeligste moment". Zo kon ik het boek: “Hygge” van Marie Soderberg winnen. Trots ben ik! Zo kan ik al een vinkje plaatsen op mijn bucket list naast: in 2017 iets voor mezelf winnen. 



Hygge is een Deens begrip voor knuffelen, een knus moment, gezelligheid. Wat je gelukkig maakt. Samenzijn. Het is in Denemarken een belangrijke en vaak voorkomende uitspraak. Ik kende het woord nog niet, maar ik ik zou het ook zoveel kunnen gebruiken. De uitspraak daar twijfel ik nog over... In dit boek staat er een mooie uitleg, maar ik het rolt niet zo vlot van mijn tong... 


 Ga naar lekkerlezen.net

"Met veel liefde zend ik jullie deze foto, 
omdat hij perfect laat zien wat familie liefde is!" (...)

Ik ben gekozen samen met nog één winnaar, uit andere tientallen inzendingen! Waaw! Mijn foto en mijn tekst erbij heb ik spontaan ingezonden. In een opwelling, nooit gedacht dat ik zou winnen. Het is maar een boek, zou je denken. Maar als je mijn foto ziet en het verhaal erachter snapt, dan besef je dat het zoveel meer betekend... Lezen hier jullie mee? 

MaMa Silvy

 Samenvatting Hygge op bol.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Deel je gedachten over deze blog , jouw mening is altijd welkom!