vrijdag 13 januari 2017

Mijn voornemens die wel gaan lukken!




Deze tijd van het jaar gaat iedere blogger er wel over schrijven, op elke blog staat er wel een artikel over goeie voornemens voor het nieuwe jaar. Haalbaar, of net niet... Hier enkele voornemens die me wel gaan lukken, daar ben ik van overtuigd! Ik ben realistisch, ik zou graag vermageren en gezonder gaan eten. Maar een streefdoel van 10 kg is niet haalbaar als je houd van lekker eten, en je zwakte chocolade is! :)

"Ik ga geen tien voornemens opsommen die toch niet haalbaar zijn,
ik wil voornemens die wel gaan lukken!" 


Daarom is mijn eerste goede voornemen
mijn plan om vaker op mijn fiets te springen. Naar het werk op twee wielen, op eigen energie. Daar gaat mijn uithoudingsvermogen van omhoog. Vooral in de zomer wil ik dit voornemen waarmaken, ik vind het zo genieten om in de natuur tussen de velden te rijden. 




Mijn tweede voornemen is om meer mama momentjes in te lassen tussen onze kinderen en mij. Er zijn zo vaak van die uitstapjes, maar er kruipt veel tijd in het huishouden en in het werk dat ik me soms schuldig ga voelen. Dat heeft iedere ouder wel eens, toch? 

Ook een goed voornemen is om te blijven groeien met mijn blog. Ik heb de laatste maanden veel bijgeleerd. Er is een nieuwe lay-out en een nieuwe naam. 
Jullie zien het misschien niet altijd even duidelijk, maar er gebeurt nog veel meer achter de schermen. Dan heb ik het niet alleen over de gastenblogs die ik schrijf, er kruipt meer in een blog onderhouden dan je denkt... Meer bekendheid zou ook interessant zijn, 

"toch blijft mijn plan: mezelf zijn!"

Ik ga niet alleen maar voor wat beroemdheid gaan schrijven over mode of make-up! :-) Zulke onderwerpen zitten nu eenmaal niet in mijn talenten. 




Mijn laatste voornemen is iets dat ik mezelf graag zou kopen: er staat een fototoestel op mijn verlanglijstje. Graag met een draai en kantelbaar scherm, gemakkelijk in de hand en met een kans tot scherpe foto's in detail. Ik vraag niet veel hé? Ik heb al wat onderzoek gedaan en mijn voorkeur gaat uit naar de laatste nieuwe Canon. Een droom? Waarschijnlijk wel, en het zal dan een goedkoper toestelletje worden. Maar dromen mag, en het staat vast dat ik binnenkort wel een nieuw voornemen in mijn handtas zal meedragen!




Andere voornemens die ik in het nieuwe jaar op mijn lijstje ga meenemen zijn alledaagse dingen zoals: glimlachen naar iemand die ik nog niet ken, of 

"een complimentje geven aan een persoon 
waar ik anders niet tegen spreek."

Ik dacht aan een collega een zelfgemaakt kaartje geven met een spreuk erop. Of zelf sleutelhangers maken om aan onze kinderen hun boekentasjes te hangen. Kleine originele ideetjes die zeker nog een vervolg krijgen. Hebben jullie nog inspiratie voor mij? Wat zijn jullie goeie voornemens? Ik ben benieuwd of wij ze samen allemaal kunnen waarmaken! 

Liefs, MaMa Silvy 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Deel je gedachten over deze blog , jouw mening is altijd welkom!